#6. Hier loop ik zelf tegen aan bij het bouwen van mijn site

In deze aflevering deel ik mijn proces en de struggles naar het bouwen van een nieuwe website.
Nu denk je misschien "huh… Lian heb jij hier moeite mee"? Maar je eigen website bouwen kan best ingewikkeld zijn.

Daarnaast baalde ik van mijn oude website en heb hem dus tijdelijk under construction gezet, maar kan dit wel als webdesigner?

Jij als ondernemer herkent deze frustratie vast ook, dat je snel bent gegroeid en dat je website niet meer aansluit. En ja wat doe je dan in the mean time?
Ik ben van mening dat als het je belemmert om nieuwe klanten te benaderen je hem beter even offline kunt halen.

Maar terug naar het maken van goede content voor je website. 

Ik stel mezelf of mijn klanten oa deze vragen:

  • Wie is mijn doelgroep. Welk soort mensen wil ik op mijn site? Hoe komt deze persoon op mijn website (en wat verwachten zij daar dan?) Wat doen ze voordat ze een bezoek brengen aan mijn website. Waar zijn ze naar op zoek? Wat hopen ze te vinden?

  • Wat zijn hun frustraties en uitdagingen, maar ook hun verlangens. Je wilt herkenning creëren. Het helpt mij om na te denken over een klant waarmee ik heb gewerkt en heel fijn vond. Wat zei die klant over de samenwerking. En wat zijn zijn of haar kenmerken waardoor ik de samenwerking zo fijn vond. Of welke dingen haal ik uit gesprekken met ideale klanten, dit wil je gebruiken voor je content. Als je dit niet helder hebt, is het heel moeilijk om goede content te schrijven.

  • Als die persoon eenmaal met mij samenwerkt, wat help ik hem dan te bereiken? Welk probleem los ik op? Dit kunnen meerdere dingen zijn, maar het helpt mij om na te denken over wat is dat ene belangrijke dat zij moeten weten over samenwerken met mij. Wat maakt mij beter/anders dan ieder ander? Waarom komen ze naar mij ipv iemand anders?

  • Wat is mijn visie op m'n vak? Waarin denk ik anders dan andere?

Het is best ingewikkeld voor jezelf om dit alleen te doen daarom heb ik ook een designer en copywriter aangehaakt om me te helpen. Want wat je zo goed kunt voor een ander is een drama voor jezelf. Wat zij voor mij zijn kan ik voor jou zijn zodat je de juiste focus, verhaal en uitstraling hebt. Stuur me vooral een bericht als je mijn hulp hierbij kunt gebruiken op @lian_brandfuel.


Meer over Lian | Brand Fuel | Webdesigner en Squarespace expert

Ik help jou online zichtbaar te zijn met een state of the art website die écht laat zien wat jij komt brengen als ervaren ondernemer.

Kies je ervoor om met mij te werken dan ben je op een plek waar bijzondere dingen gebeuren. Ik heb niet alleen jarenlange ervaring als (web)designer, maar ook een sterk ontwikkelde intuïtie waar ik in mijn werk dankbaar gebruik van maak. Deze combinatie van strategie en intuïtie vormt de basis voor de allerbeste websites. Creatief, innovatief en helemaal kloppend bij jouw personal brand.

Previous
Previous

#7. In gesprek met Suzanne over energie als je innerlijke raadgever

Next
Next

#5. Hoe het moederschap mijn hele business veranderde