#21. Zo creëer je een visie voor je website

Wat is een website visie? Waarom wil je die hebben? En hoe helpt je die in alles wat je erna gaat doen. 

Je start met wat het belangrijkste doel van jouw website is: 

  • Promotie - dit is een onderdeel bedoeld om klanten te informeren over jou en je producten/diensten.

  • Educatief - leer je publiek iets, dmv download / blogpost, iets informatiefs.

  • Producten en/of diensten verkopen - Artikelen en product omschrijvingen van hetgeen dat je aanbiedt.

  • Motiverend - Inspireer klanten om iets te doen.

  • Functioneel - Geef toegang tot zakelijke services, online offertes, bekijk de 

  • orderstatus, dien een aanvraag in.

  • Betrokkenheid - Geef klanten een platform om te communiceren met je bedrijf, vragen te stellen, forum, enz.

  • Informatief - Geef informatie aan huidige en potentiële klanten, een algemeen overzicht van je bedrijf en waar je te vinden bent.

  • Entertainment - Online tijdschriften, films, kunst. Eenvoudig te navigeren, regelmatig bijgewerkt, aantrekkelijk door het gebruik van dynamische inhoud, zoals video’s, podcasts, diavoorstellingen, enz.

Als je dit weet kun je kijken wat je daarmee wilt bereiken: 

  • Verhoog sales - Zoekmachineoptimalisatie, goed georganiseerde inhoud, gebruiksvriendelijke site, effectieve call-to-actions, verhoging van het succespercentage.

  • Wordt een expert in je vakgebied - Kwalitatief goede content op je website aanbieden, regelmatig nieuwe informatie toevoegen, vertrouwen opbouwen, je site op andere websites en sociale media promoten.

  • Verbeter de interactie met bestaande en potentiële klanten - e-mailmarketinglijst, online ondersteuning (livechat), webinars en inhoud die is ontworpen om de bezoeker een reden te geven om terug te komen.

  • Build your brand - Hoe zorg je ervoor dat je er aantrekkelijk uitziet voor potentiële klanten. Tone of voice, promoties, samenwerkingen.

  • Vergroot je leads (verkeer / betrokkenheid / e-mail capture) - Duidelijk gecommuniceerde inhoud, consistent bijgewerkt, zoekmachineoptimalisatie, gebruiksvriendelijke site, effectieve call- to-actions, consistente secties voor gebruikers om contact op te nemen / contact op te nemen / te registreren

Hoe begin je met opzetten van een website visie:

  • Wat zijn je missie en je visie?

  • Wie is je ideale klant en dus eigenlijk je websitebezoeker en wat is zijn omgeving? 

  • Wat levert jouw product of dienst je klant op en voor welk probleem bied jij een oplossing?

  • Wat is de status quo en hoe verandert die de komende tijd?Je bent dus niet alleen met vandaag bezig.  Die visie geeft antwoord op waar je naartoe gaat. Dus bijvoorbeeld je wilt autoriteit worden in jouw vakgebied, of je wilt zoals ik bekend staan als DE webdesigner die intuïtie en strategie integreert tot de allerbeste website.

Het gaat dus over jouw visie op de lange termijn die je natuurlijk wel afpelt tot stapjes die je nu kunt zetten om uiteindelijk daar te komen. Je brengt als het ware jouw visie en missie terug tot de rol en het doel van je product en je website. 

Het helpt je niet alleen met richting bepalen, maar geeft je ook inspiratie. Het helpt je keuzes maken wat wel en niet kan. 

Maak het jezelf niet te ingewikkeld, maar hou het kort en krachtig. Het is een start en vertaalt zich door in je wireframe.

Je wireframe is eigenlijk je roadmap - stappenplan per pagina. Die visie houdt je continue op hetzelfde pad. Het grotere plaatje. Het voorkomt heen en weer springen en draagt bij aan je einddoel.

Het kan dus zo zijn dat je wireframe verandert met de tijd, omdat je doorontwikkeld of je aanbod verandert. Maar je grotere visie blijft vaak wel hetzelfde.

Wil je hierover in gesprek of kennismaken? Kan dat via deze link

Of ga je liever eerst via dm in gesprek kan dat natuurlijk ook:

https://www.instagram.com/lian_brandfuel/
https://www.linkedin.com/in/liangroot/


Meer over Lian | Brand Fuel | Webdesigner en Squarespace expert

Ik help jou online zichtbaar te zijn met een state of the art website die écht laat zien wat jij komt brengen als ervaren ondernemer.

Kies je ervoor om met mij te werken dan ben je op een plek waar bijzondere dingen gebeuren. Ik heb niet alleen jarenlange ervaring als (web)designer, maar ook een sterk ontwikkelde intuïtie waar ik in mijn werk dankbaar gebruik van maak. Deze combinatie van strategie en intuïtie vormt de basis voor de allerbeste websites. Creatief, innovatief en helemaal kloppend bij jouw personal brand.

Previous
Previous

#22. Dit is wat een traject bij mij je oplevert. In gesprek met programma- en methode specialist Jette van Duijn.

Next
Next

#20. Alle goeie webdesigners zitten vol, maar jij wilt nú aan de slag